Bose عینک آفتابی با واقعیت ارزش افزوده ساخته است که صدا را به عنوان واقعیت افزوده در اختیار شما قرار می‌دهد. بوز عنوان شرکتی است که به عنوان تولیدکننده هدفون بدون نویز برای هواپیما شناخته شده است. بوز فریم هایی ساخته است که مانند هدفون ها با بلوتوث کار می‌کننئ. بخشی از این فریم که نزدیک به گوش شما قرار دارد صداهایی مانند موزیک، تماس تلفنی و دستیارهای صوتی را پخش می‌نماید که فقط گوش استفاده کننده از دستگاه آن را می‌شنود.

اما جالبترین بخش فریم ها این است که امکان اتصال به نرم افزار های جدید را دارند. این امکان توسط میکروفن و یک دکمه چند کاره که روی فریم تعبیه شده است عمل می‌کند. علاوه بر باتری و اجزای متصل، فریم ها مجهز به ۹ سنسور حرکتی نیز می‌باشند. با ترکیب این داده ها با GPS گوشی شما، فریم‌ها می‌توانند آنچه را که دنبال می‌کنید را مشخص کنند، که برای استفاده واقعیت افزوده ضروری است.

نمونه اولیه از این دستگاه در مارس ۲۰۱۸ آزمایش شده است. وقتی به اطراف می رویم، به یک ساختمان نگاه می کنیم کافیست روی دسته سمت راست ضربه بزنیم؛ در این صورت یک صوت توضیحاتی را ارائه می‌نماید، به عنوان مثال، نام و ساعت کاری رستوران مورد نظر را اعلام می‌کند. بوز می گوید شرکت هایی مانند  Yelp ،Strava و TripAdvisor نرم افزار Frames را تولید خواهند کرد. نرم افزار این دستگاه Bose AR نامیده شده است و این رویکرد بسیار وابسته به واقعیت افزوده است. این کار بصری این امکان را به شما می‌دهد که برای مشاهده مناظر مختلف نیاز به جابجایی بیش از حد تلفن همراه بین خود و آنچه که می‌خواهید مشاهده کنید، نداشته باشید. این قابلیت همانند داشتن یک راهنمای تور همه جانبه است که در صورت نیاز با شما صحبت می کند.

رویکرد شرکت بوز برای تولید عینک آفتابی با واقعیت ارزش افزوده بدین گونه است که این فریم ها دوربین ندارند. هیچ کس شما را از ضبط تصاویر از محیط متهم نخواهد کرد چون این عینک ها هیچ گونه لنزی ندارند. فریم ها به دو سبک مربعی و گرد ساخته شده‌اند. هر دو ۹۹ درصد از اشعه های UVA / UVB را مسدود می‌کنند. دارای لولاهای طلایی و پین های شارژی بوده و وزن ۴۵ گرمی دارند. شارژ با یک کابل  صورت می گیرد. باتری این عینک آفتابی تا ۳٫۵ ساعت پخش صوت و تا ۱۲ ساعت در حالت آماده باش را پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت های این عینک آفتابی با واقعیت ارزش افزوده شارژ شدن کامل دستگاه در کمتر از دو ساعت می‌باشد. بوز مدعیست  این فریم ها سر و صدای زیادی در بازار خواهند کرد. اما در صورت ارائه نرم‌افزارهای مفید از سوی توسعه دهندگان تمایل به خرید این عینک‌ها بیشتر خواهد بود. بوز می گوید که در ماه مارس ۲۰۱۹ خبرهای بیشتری در این خصوص ارائه می‌نماید.

برچسب‌ها
تکنولوژی