ماه ژوئن هر سال، کمپانی های تکنولوژیک در سرتاسر دنیا در وگاس جمع می‌شوند و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی یاCES  نامیده می‌شود. زمانی که محصولات و دمو نمایشی آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود این محصولات هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند و امکان خرید آن‌ها در آینده نزدیک امکانپذیر است. این نمایشگاه نشان می‌دهد که غول‌های تکنولوژی زمان و منابع خود را در کدام بخش‌ها صرف می‌کنند. سال ۲۰۱۸ بیشتر محصولات در خصوص وسایل مربوط به خانه‌های هوشمند، شخصی‌سازی خودروها و قرارداد صفحه های نمایش در مکان‌های مختلف، بوده است. در ادامه به بررسی ده تا از برترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

۱- سنسور UV  از  L’Oreal

این سنسور که قابلیت تشخیص اشعه ماوراء بنفش را دارد به حدی کوچک است که روی ناخن انگشت دست قرار می‌گیرد. این سنسور بدون باطری کار می‌کند و آنتن NFC، سنسور دما و سنسور UV دارد. سنسور UV می تواند اطلاعات را تا ۳ ماه نگهداری نماید و در صورتی که فرد استفاده کننده از سنسور آن را به موبایل خود نزدیک نماید، این سنسور می تواند اطلاعات را به اپلیکیشن مخصوص خود انتقال دهد. این اپلیکشین می‌تواند میزان در معرض نور قرار گرفتن فرد را بررسی نماید و راهکارهایی برای مدیریت جذب نور خورشید ارائه نماید. اگرچه سنسور UV برای استفاده بر روی ناخن دست طراحی شده است ولی L’Oréal لوازم دیگری نیز طراحی کرده است به شیوه‌های دیگر می‌توان از آن استفاده کرد. این کمپانی آرایشی با طراحان و کارآفرینان Yves Béhar در خصوص این محصول همکاری کرده تا این قطعه الکترونیکی قابل پوشیدن به عنوان یک اثر هنری بر روی ناخن نیز بکار برده شود.

۲- صفحه نمایش هوشمند Lenovo

شرکت لنوو با همکاری گوگل صفحه نمایشی هوشمند طراحی کرده است که از صفحه نمایش Amazon Echo جذاب تر است. همانند صفحه نمایش لمسی Amazon، این صفحه نمایش هوشمند از یک کامپیوتر با امکان تشخیص صدا و نشان دادن اطلاعات تکمیلی تشکیل شده است. زمانی که از GOOGLE در خصوص پیشنهاد یک رستوران مناسب سوال می پرسید این دستگاه اطلاعات نزدیک ترین رستوران را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این صفحه نمایش هوشمند Lenovo نسبت به Echo مزیت‌های  دیگری نیز دارد: این دستگاه می‌تواند ویدیو های YouTube را نشان دهد و صفحه نمایش بزرگتری دارد که می توان از آن در ترکیب تمام خانه ها استفاده کرد.

۳- ربات های ۳E از Honda

ربات ۳E به عنوان یکی از برترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. هوندا مفهوم رباتیک جدید را با ترکیب سه واژه Empathy, Experience, Empower موسوم به ۳E را معرفی کرده است. نشان دادن دیدگاه هوندا در جامعه ای است که در آن ربات‌ها و هوش مصنوعی می‌توانند در بسیاری از شرایط، حالت انسان و مشکلات آن را تغییر دهد و او را به یک انسان مفید و سالم در جامعه تبدیل نماید. ربات های جدید Honda همان قدر که با مزه به نظر می‌رسند مناسب و قابل استفاده نیز هستند. در نمایشگاه CES این کمپانی ربات‌های ۳E را در حالی به نمایش گذاشت که دیگر کمپانی های تولید کنند ربات نیز محصولات طراحی شده خود را با امکانات دیگر به نمایش گذاشته بودند. ربات ۳E-A18 ربات انتقال تفکر اجتماعی است. کمپانی هوندا مدعیست  که این ربات‌ها می‌توانند با بروز همدردی و فهمیدن حالات انسان، به افراد حس حمایت بدهند. در یک نسخه ی نمایشی در CES، چهره ی روبات اغلب حالت خود را تغییر داده است و به جمعیت خوش آمدگویی کرده است. ربات ۳E-B18 نسبتا، یک مفهوم صندلی رباتی است، در حالی که نسخه ۳E-C18 قابلیت حمل مواد و کالا را نیز دارد.

۴- Wall TV سامسونگ

به عقیده شرکت سامسونگ، تلویزیون نباید فقط در یک سایز باشد. این ایده ای است که در پس تلویزیون ۱۴۶ اینچ سامسونگ که دیوار یا WALL نامیده می‌شود، وجود دارد. این تلویزیون به عنوان اولین تلویزیون ماژولار است که جزو برترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. سامسونگ می گوید مصرف کنندگان می‌توانند سایز و شکل WALL را تغییر دهند،بنابراین تلویزیون می‌تواند به عنوان یک صفحه نمایش چند منظوره عمل کند. در نسخه‌ی نمایشی موجود در نمایشگاه، تلویزیون بصورت یک تلویزیون کوچک در مرکز صفحه نمایش دیده می‌شد. این در حالی بود که مناطق اطراف آن به ترکیب با دیوار پشت تلویزیون درآمده بود. با توجه به استفاه از تکنولوژی MicroLED این دستگاه می‌تواند رنگ مشکی قوی تری با کنتراست بالقوه بیشتری ایجاد نماید.

۵- Aflac  اردک مخصوص من

تاکنون اسباب بازی‌های هوشمند رباتیک بسیاری با قابلیت یادگیری طراحی شده‌اند. اما اردک Aflac با انجام کارهای خاص بسیار متفاوت است. این اسباب بازی تعاملی که با تحقیقات Sproutel توسعه یافته است، مناسب کودکان سرطانی ست تا بتوانند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. این کودکان می‌توانند روش‌های مراقبتی خود را بر روی اردک مشاهده نمایند و احساسات خود را با استفاده از این اسباب بازی بیان کنند. اینکار با استفاده از نگه داشتن یک نشانه دایره‌ای بر روی قفسه سینه انجام می‌شود که می‌تواند احساسات را درک کند. به عنوان مثال، فشار دادن نشانه همراه با نشان دادن یک صورت شاد یا یک صورت عصبانی به اردک، آن را به واکنش وادار می‌کند. اینکار احساس همبستگی به کودکان را به هنگام درمان به ارمغان می‌آورد. انتظار می‌رود اردک برای کودکان مبتلا به سرطان بدون هیچ هزینه ای در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ در دسترس باشد. در اوایل سال ۲۰۱۸، این شرکت برای آزمایشات اضافی به کودکانی در مرکز بهداشت و درمان کودکان آتلانتا مراجعه خواهد کرد.

۶- Lenovo ThinkPad X1

شرکت Lenovo در حال حاضر در حال اجرا ارزش افزوده بر روی خط تولید ThinkPad جدید در سال جاری است. هر دو رایانه جدید ThinkPad شامل یک صفحه نمایش خیره کننده HDR، یک پوشش وب کم داخلی فیزیکی و یک میکروفن دوربرد برای صحبت با Alexa Amazon و Cortana مایکروسافت هستند. این دو لپ تاپ همچنین از جدیدترین پردازنده های نسل هشتم اینتل استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های قابل توجهی که تا به امروز پشتیبان HDR لپ تاپ ها است، وضوح بیشتر رنگ هاست، که احتمالا باعث بهبود قابل ملاحظه ای نسبت به رزولوشن ۴K می‌شود.

۷- عینک واقعیت افزوده Vuzix

رونمایی شرکت Vuzix از اولین عینک واقعیت افزوده مجهز به دستیار صوتی الکسا از برترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ شناخته شده است. با توجه به این که تا کنون الکسا تنها بر روی محصولات متصل به اینترنت قرار داده شده است، این عینک جزو اولین محصولی است که دستیاران دیجیتال را وارد عینک هوشمند کرده است. عینک واقعیت افزوده Vuzix Blade، الکسا را پشتیبانی خواهد کرد تا کاربر بتواند مواردی چون اوضاع آب و هوا را بپرسد. صفحه نمایش Vuzix Blade همچنین بهتر و برجسته تر از عینک‌های گوگل تولید شده است و به نظر می‌رسد بسیار نازک و رنگارنگ باشد. اگر توسعه دهندگان بتوانند برنامه‌های مناسبی را ایجاد کنند که با قابلیت‌های Alexa ترکیب شود،عینک Blade AR می‌تواندگزینه بسیار مناسبی باشد.

۸- ماشین مفهومی Byton

بایتون در تلاش است تا خودرو شما علاوه بر وسیله حمل و نقل، بیشتر شبیه اتاق نشیمن باشد. این شرکت مدعیست که این خودرو در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده راه‌اندازی خواهد شد. مشخصه قابل توجه این خودرو، صفحه نمایش غول پیکر آن است که در سراسر داشبورد گسترش یافته است. این خودرو همچنین قابلین تشخیص چهره را دارد تا بتواند راننده را شناسایی کند. همچنین می‌توان تنظیمات مربوط به راننده را هنگام ورود به وسیله نقلیه انجام داد.

۹- موبایل Movi

با توجه به بزرگ شدن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، این امکان برای کاربران فراهم شده است که از موبایل به عنوان وسیله سرگرمی نیز استفاده نمایند. همچنین می‌توان از این گوشی برای تماشای فیلم، زمانی که تلویزیون در دسترس نیست، استفاده نمود. این گوشی همراه دارای پروژکتور یکپارچه است که می‌تواند فیلم‌های p720 را نمایش دهد.

۱۰- خواب هوشمند با Philips

برخلاف سایر محصولات حوزه خواب، هدبند هوشمند Philips بمنظور افزایش مدت زمان خواب، طراحی نشده است. بلکه برای به حداکثر رساندن کیفیت آن می‌باشد. هدبند ساخته شده شرکت فیلیپس، صدایی منتشر می‌کند که باعث بهبود آهسته خواب در مرحله ای از چرخه خواب می‌شود که در آن امواج مغزی و تنفس به پایین ترین سطح خود می‌رسد. با توجه به مطالعات انجام شده، این نوع خواب می‌تواند باعث افزایش سطح هوشیاری و توانایی حفظ تمرکز شود. زمانی که شما به خواب می‌روید دو سنسور در هدبند فعال می‌شود و می تواند زمانی که شما وارد خواب عمیق می شوید را شناسایی کند. سپس از طریق یک الگوریتم، حجم و سطح صدای منتشر شده را به گونه ای تنظیم می‌کند که می‌تواند فعالیت مغز را افزایش دهد.