دستگاه های ردیابی GPS و سیستم های ناوبری می‌توانند اطلاعات زیادی پیرامون مسیر و فعالیت های راننده ارائه نمایند. این دستگاه ها می‌توانند به شرکت ها و سازمان ها برای ارزیابی بهره وری کارکنان، مدیریت مسیر پیموده شده و نوبت کاری افراد کمک کنند. اگرچه محصولات مبتنی بر جی پی اس، از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند، اما چنانچه به درستی مورد استفاده قرار نگیرند می‌توانند منجر به خطای کاربری شوند. در صورتیکه دستگاه ردیاب مخصوص خودرو، در وهله اول، بدرستی تنظیم و در مرحله بعد بدرستی نصب نشود؛ نمی‌توان بهترین عملکرد ردیاب GPS را تضمین نمود.

با توجه به تجربه کاری شرکت طلوع آرین هوشمند، در ادامه چند موضوع مطرح شده مشترک برخی از کاربران تجهیزات ردیابی ارائه می‌گردد:

  • عدم نمایش دقیق موقعیت خودرو مجهز به دستگاه GPS

هنگامی که ردیاب GPS، اطلاعات موقعیتی را ارسال می‌نماید اما با مشکل دقت دستگاه مواجه است، شایع ترین دلیل آن اشکال در آنتن دستگاه است. خطای مبتنی بر مکان به این دلیل است که ماژول جی پی اس ردیاب در تلاش است از طریق آنتن، سیگنال ماهواره ای را بدست آورد؛ اما موفق به دریافت این سیگنال ها نمی‌شود. اگر ردیاب GPS یا واحد ناوبری مشکلی در حفظ سیگنال‌های ماهواره داشته باشد، یکی از دلایل رایج این، قرارگرفتن در محلی با سیگنال های ضعیف ماهواره ای است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد دستگاه ردیاب GPS را در محلی نصب می‌کنند که آنتن دید واضحی از آسمان ندارد و یا در محلی قرار داده شده است که بدنه خودرو امکان دریافت سیگنال را مختل می‌کند. به همین دلیل، بایستی برای رفع این مشکل محل نصب دستگاه جی پی اس بسیار دقت انتخاب شود. انتخاب محل نصب ردیاب خودرو بایستی علاوه بر پوشش کامل ماهواره های موقعیت یاب، در بهترین محل دور از دسترس سارقان انتخاب شود.

  • مشکل در بارگیری داده ها

بهترین عملکرد ردیاب GPS، در ثبت موقعیت جغرافیایی متحرک خلاصه می‌شود. فارغ از امکانات و مدل دستگاه، هر چه دقت و سرعت ذخیره سازی اطلاعات بیشتر باشد، عملکرد دستگاه GPS بهینه تر خواهد بود. یک ردیاب، فارغ از نوع تنظیمات آن، قادر است سوابق فعالیت رانندگی را ثبت نماید، اما برای دستیابی به این اطلاعات نیاز که اطلاعات از دستگاه بارگیری شود. اگرچه داده ها شامل اطلاعات مهمی هستند، اما نیاز است تا به طور مناسب تفسیر و ذخیره سازی شوند. پس از این مرحله اطلاعات به طور شگفت انگیزی قابل بهره برداری خواهد بود. چنانچه اطلاعات بطور دستی در یک کامپیوتر ذخیره سازی شود بسیاری از عوامل مانع از ذخیره سازی کامل این اطلاعات خواهد شد. این موارد می تواند شامل فایروال ها، آپدیت ها و سیستم عامل کامپیوتر باشد. برای حل این مشکل می‌توان از نرم افزار های موجود برای دریافت اطلاعات از دستگاه، ذخیره سازی و نمایش آن بطور مشهود  بهره برد. با توجه به گسترش نرم افزارهای تحت وب، بدون نیاز به هیچ گونه دانلود نرم افزاری و تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان مشاهده مسیر حرکت، سوابق رانندگی، سرعت حرکت، محل توقف، میزان مصرف سوخت و سایر اطلاعات حرکتی و رفتاری خودرو فراهم می‌باشد.

  • عدم بروزرسانی اطلاعات موقعیتی خودرو در حال حرکت

یکی از مهمترین عوامل عدم نمایش موقعیت جغرافیایی متحرک، میزان شارژ سیم کارت موجود در دستگاه ردیابی است. نحوه عملکرد ردیاب GPS به این صورت است که دستگاه پس از تولید رکوردهای موقعیتی اقدام به ارسال اطلاعات به سرور ردیابی می‌نماید. برقراری ارتباط با سرور و ارسال بسته های موقعیتی از طریق سیم کارت موجود درون دستگاه ردیاب امکانپذیر است. در صورتی دستگاه به درستی تنظیم، در مکان مناسب نصب و روشن می‌باشد، شارژ سیم کارت را بررسی فرمایید.

  • عدم بروزرسانی موقعیت خودرو در حال توقف

دستگاه های ردیاب منحصر به شرکت طلوع آرین هوشمند، این امکان را دارند که بتوان تنظیمات مربوط به ارسال اطلاعات برای خودرو در حالت حرکت و توقف را بطور مجزا اعمال کرد. این امکان به صرفه جویی در هزینه شارژ سیم کارت کمک بزرگی می‌کند. به منظور کاهش شارژ سیم کارت و جلوگیری از اسال اطلاعات موقعیتی توقف خودرو در مکان ثابت، می‌توان ارسال اطلاعات را به حداقل رساند. امکان دیگری نیز وجود دارد که می‌توان با فعال کردن حالت خواب در دستگاه جی پی اس، مانع از ارسال اطلاعات موقعیتی تکراری با مکان ثابت شد.

علاوه بر این جهت رفع هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با دستگاه های ردیاب تحت گارانتی این شرکت، می‌توان با واحد پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایید. با توجه به سابقه و تجربه شرکت طلوع آرین هوشمند و بکارگیری کارشناسان فنی خبره، این شرکت همواره و در هر ساعت از شبانه روز، در کنار شما خواهد بود.

برچسب‌ها
ردیابی لحظه‌ایgps